אפיון אתר חברה מקצועי – כיצד זה מתבצע?
השלב הראשון בעבודה בין חברת פרסום או בונה אתרים לבית עסק המעוניין בשירות בניית אתר חדש תהיה לאפיין תחילה את העסק. אפיון העסק יכלול מידע אודות העסק עצמו ובעליו, החזון העסקי, המוצרים והשירותים של העסק, אפיון קהל היעד, אפיון היתרונות והבידול בין בית העסק למתחרים ועוד. לאחר שיש לנו את כל המידע הזה, ניתן לתכנן ביחד עם בעל העסק את אתר החברה.
מה כולל אפיון אתר חברה מקצועי?
מומלץ לבנות מסמך אפיון מסודר, מעין טמפלט מוכן, אותו נציג החברה ממלא ביחד עם בעל העסק בנוגע לאפיון אתר החברה. האפיון צריך לכלול מידע אודות האלמנטים החשובים והמרכזיים ביותר באתר, החל עמודים המרכזיים בתפריט ועד לשילוב של באנרים פרסומיים ומסרים פרסומיים אחרים. כדאי יהיה לאפיין כמה מהעמודים הראשיים ואיך הם יראו כמו עמוד הבית, עמוד האודות, עמוד יצירת הקשר ועמודי השירות הראשיים. בשלב הזה כדאי לבצע גם מחקר מילות מפתח ראשוני לבחירת האופן שבו יוצגו השירותים בתפריט.
בניית מוקאפ לאתר:
לעתים רבות בעלי אתרים מסתפקים באפיון טקסטואלי אולם מי שרוצה למזער אי הבנות מול הלקוח, להיראות יותר מקצועי וכמובן לאפשר ללקוח לראות בצורה ויזואלית יותר את האתר החדש שלו שעומד לקום (או לפחות את העמודים הראשיים בו) מומלץ לעצב מוקאפ. המוקאפ הוא מעין עיצוב/שרטוט המציג את עיצוב "הטיוטה" של עמוד מסוים באתר. כיצד יסודרו האלמנטים, באיזה גודל יחסי הם יהיו לעומת אלמנטים יחסים, מילים/ביטויים שיופיעו בתפריט ועוד.
לא להשאיר מקום להפתעות:
אחת הסיבות העיקריות לחוסר שביעות רצון של לקוחות בנוגע לבניית האתר שלהם היא אלמנטים שהם ראו באתרים אחרים ורואים שחסר באתר שלהם. לדוגמה: מקבלים אתר שנראה ריק מתוכן, אתר חנות שלא הועלו אליו המוצרים, אתר שאינו מונגש, אתר שאינו מותאם למובייל, אתר שחסר לו FOOTER מלא יותר כפי שהוא רצה ולא משהו בסיסי וכו'. כל אלו יכולים להיות חלק אינטגרלי מהליך בניית האתר בחברה אחת ותוספות עבודה בתשלום בחברה אחרת. לכן מומלץ לבדוק מול חברת בניית האתרים שלכם מה בדיוק אתם מקבלים ולכלול את זה במסמך אפיון אתר החברה שלכם.