בניית אתר לעסק חדש – נקודות לפתיחה טובה ומוצלחת
בניית אתר חדש לעסק היא דבר מרגש לכשעצמו ואם יש בכם את התשוקה הבוערת היא ללא ספק תוכל לעבור הלאה למי שבונה לכם את האתר, למי שמכין לכם את העיצובים והתכנים ובסופו של דבר גם אל הלקוחות שלכם. לאחר שתאפיינו עם בונה האתרים את העסק שלכם ואת האתר תתחיל העבודה על בניית האתר בפועל וכדי שזו תהיה טובה ומוצלחת הכנו לכם כמה טיפים חשובים כדי שתוודאו שאלו אכן מתבצעים גם אם זה כרוך בתוספת תשלום.
#1 – הנגישו את האתר למובייל:
בשנת 2022 יותר ממחצית הגולשים בישראל ובעולם גולשים באינטרנט דרך מכשירים בגדלים שונים שהם לאו דווקא מחשבים. אנו מדברים על סמארטפונים, טאבלטים ואפילו מחשבים ניידים קטנים שהמסך שלהם הוא מן הסתם קטן יותר ממסך של מחשב נייח. התאמה רספונסיבית של האתר (שזה בשפה המקצועית הנגשת האתר לגלישה באותם מסכים שונים) היא חיונית כדי שהגולשים לא יעזבו באופן מידי את האתר שלכם וגם לצרכי קידום אורגני כמובן שכן אחוז נטישה גבוה ופרמטרים רבים שיושפעו מכך ישפיעו גם על הקידום שלכם בגוגל בסופו של דבר.
#2 – נסו לגלוש באתר מנקודת המבט של הגולש ולחשוב מה הייתם רוצים לראות:
אחד הטיפים החשובים ביותר שלצערנו הרבה אנשים אינם מבצעים זאת היא לעצור לרגע, לנסות לגלוש באתר מעיני הגולש הממוצע שלכם ולרשום לעצמכם הערות לשיפור. לדוגמה:
- מהירות הטעינה של האתר היא איטית מדי ונדרשת בשיפור.
- אני מתקשה למצוא את הנושא עליו אני רוצה לקרוא.
- האתר נחתך לי במובייל.
- יש באתר יותר מדי פרסומות…
- המאמרים קצרים מדי ואין בהם הרבה מידע…
- הצבעים של האתר זוהרים מדי ומציקים בעין…
- ועוד..
#3 – השתמשו בכלי אנליטיקס:
חשוב מאוד למדוד את כמות הכניסות לאתר שלכם אבל לא רק. לגוגל אנליטיקס וסירץ' קונסול (שהוא גם כן כלי חינמי של גוגל) יש מגוון רחב של פרמטרים חשובים שכדאי לעקוב אחריהם. אלה יציגו לכם למשל את אחוז הנטישה באתר שלכם, את העמודים הפופולריים יותר באתר ועוד.
#4 – מגוון אפשרויות ליצירת קשר:
כדאי גם לכלול מגוון אפשרויות ליצירת קשר אתכם. לכל גולש עשויה להיות דרך אחרת הנוחה לו ליצור קשר עם בעל העסק או לצורך קבלת תמיכה. אתם רוצים לאפשר לכמה שיותר גולשים את האפשרות ליצור אתכם קשר ולהרגיש בנוח עם זה.