3 הטעויות בבניית אתר שיכולות לרסק את האתר שלכם
בניית אתר צריכה להיעשות בצורה חכמה לאחר אפיון מסודר ובהתאם לאסטרטגיה המתאימה לצרכי העסק. בכל דרך אחרת האתר פשוט לא יהיה מקצועי מספיק או לא יניב את התועלת הנדרשת לבעל העסק. ראינו כבר אינספור אתרים בחיינו לאורך שנים רבות של עבודה בתחום ותקופות שונות בהן היו טרנדים וסוגים שונים של אתרים ועיצובים שונים. כעת אנו רוצים לחלוק אתכם מעט מהניסיון שלנו בכל הקשור לנושא זה כדי לחסוך לכם כסף, זמן ועוגמת נפש.
כמה מהטעויות שיכולות לפגוע באתר שלכם או בביצועים שלו:
- הטעות הראשונה היא העובדה שבעלי עסקים פונים למעצבים או למפתחי אתרים לפני שהם עובדים עם איש שיווק מטעם חברת פרסום או חברת בניית האתרים. מכאן שיכול לצאת להם אתר יפה, מעוצב וכזה שנראה טוב אך בפועל לא יניב תוצאות. ראינו כבר הרבה אתרים שמעוצבים יפה ולא הניבו ליד אחד אפילו. הבעיה כאן היא שאין לאותם מפתחים ניסיון בשיווק בדרך כלל או ראיה שיווקית שאמורה לקדם את צרכי העסק באמצעות האתר.
- הטעות השנייה היא הגדרת מטרות האתר – הגדרה לא נכונה של מטרות האתר לא תשרת נכון את בעל העסק. בהתאם לסוג האתר והמטרות שלו כדאי יהיה להגדיר לו מטרות מידתיות לבחינה.
- מסע המשתמש באתר – כל גולש עובר סוג של "מסע" באתר שלנו. המטרה שלכם כבעלי האתר הוא להעביר את הגולש את המסע הזה שבסופו של דבר אמור להוביל אותו ליצור אתכם קשר או לקנות מכם. בחנו היטב את המסע שיעברו הגולש וודאו שהקהל שלכם באמת עובר את המסע הרלוונטי. לדוגמה: אם אתם פונים ל2 סוגי קהלים או לאותו קהל הנמצא ב2 נקודות זמן שונות בעסק שלכם (לדוגמה לקוחות חדשים ולקוחות חוזרים) אז חשוב להתאים את המסע לכל הקהלים כך שחלק מהקהל לא ינטוש את האתר שלכם.
אלו הם רק חלק מהטעויות שעשויות לרסק אתרים כמובן. ישנם עוד הרבה נושאים לדבר ולהרחיב עליהם ועל כל אחד מהם ניתן להרחיב במאמר בפני עצמו. המסקנה הראשית שאתם צריכים לקחת מהכתבה הזו היא לעבוד עם אנשי מקצוע מנוסים ונכונים שיבנו את האתר עבורכם לאחר תהליך מסוים של אפיון, הגדרות ובניית אסטרטגיה ולא לבנות את האתר ואז לחשוב מה עושים.
עוד לפני שלב הקידום וזקוק למיתוג עסקי? דבר עם ג'נסיס – משרד המיתוג המוביל בישראל שמתמחה בבניית מיתוג לעסקים חדשים וקיימים