חוויית המשתמש באתר

7 הפרמטרים המשפיעים על חוויית המשתמש באתר שלנו

חוויית המשתמש הוא מונח המתייחס לנוחות המשתמש באתר שלנו ובשימוש בו. זה יכול להיות תקף לאתר אינטרנט, למוצר, אפליקציה או כל דבר אחר. כאשר אנו מדברים על חוויית משתמש באתר שלנו אנו מדברים על אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר לקידום האורגני של האתר שלנו וכן פרסום בגוגל בכלל אך גם על שביעות הרצון של הגולשים באתר ועל כן אחוזי ההמרה באתר.

כמה פרמטרים המשפיעים באופן ישיר על חוויית המשתמש באתר שלנו:

מהירות האתר – הנתון מדבר על מהירות הטעינה של האתר והעמודים השונים בו. כל שניה עיכוב יכולה לעלות לכם בהרבה מאוד כסף והרבה מאוד גולשים שנוטשים את האתר במהירות. בעידן בו הכול מהיר ולאנשים אין זמן וסבלנות גם הגלישה באתר צריכה להיות מהירה ולא רק נוחה.

התאמה רספונסיבית – מעל חצי מהגולשים באינטרנט כיום עושים זאת באמצעות סמארטפונים, טאבלטים ומכשירים בגדלים שונים ממחשב רגיל ועל כן חשוב מאוד כבר משלבי בניית האתר להתאים את האתר מבחינה רספונסיבית לגלישה במסכים שונים.

תפריטים – חשוב מאוד לכלול תפריט ניווט נוחים ומועילים באתר שיהיה לגולשים קל ונוח לנווט בו. אפילו מומלץ להוסיף "פירורי לחם" לאופציית ניווט מהירה.

תוסף נגישות – אין ספק כי גם לקהל הגולשים עם קשיים שונים בראייה למשל חשוב שיהיה תוסף נגישות שמאפשר לשחק עם צבעי האתר, להבליט קישורים, להגדיל את הכתב ועוד. זה חלק בלתי נפרד מחוויית השימוש באתר.

מגוון אפשרויות ליצירת קשר – פרמטר חשוב מאוד שלא רק מעלה את הסמכות של האתר אלא גם מרגיע את הגולשים שיש אבא ואימא לאתר ולמה שהוא מייצג ומקל עליהם את הגלישה בו.

אבטחת מידע – באתרים בהם ניתן לאסוף מידע רגיש על המשתמשים כמו פרטי אשראי או מידע אישי חשוב מאוד להשקיע בשיפור אבטחת המידע באתר, פרמטר המשפיע באופן ישיר על חוויית השימוש באתר.

הנעה לפעולה – האתר שלנו בנוי כולו לטובת מטרה מסוימת, בין אם זה לעודד את הגולשים להשאיר פרטים ולהתעניין בשירות ובין אם זה לקנות מוצר מסוים ישירות מהאתר או סיבה אחרת. הניעו לפעולה את הגולשים ועזרו להם להבין את הפעולה הבאה שהם צריכים לעשות. לא רק שזה יגדיל את אחוזי ההמרה באתר אלא גם יהיה הרבה יותר נוח ונעים לגולשים, ממש כמו להתקדם בכביש בהתאם לתמרורים המורים לך לאן לפנות.

לסיכום; בכל הליך בניית אתרים כבר משלבי בניית האתר מומלץ לדאוג לנושא חוויית המשתמש באתר שלכם. חקרו אודות פרמטרים שונים העשויים להשפיע ובצעו כל הזמן בדיקות, מעקבים ושיפורים. זו הדרך הטובה ביותר לתת לגולשים שלכם מה שהם צריכים ולמנוע של גוגל מה שהוא רוצה.