אחת ולתמיד: מה צריך לדעת לפני שבונים אתר באינטרנט
בעידן הנוכחי, הפך האינטרנט לכלי מרכזי למשיכת לקוחות. אין תחליף לבניית אתר איכותי, מרשים ונוח לשימוש, כזה שיגדיל את קהל היעד של העסק. אולם, לפני שניגשים לבנות אתר אינטרנט, עליכם לקחת בחשבון מספר פרמטרים אותם נפרט כאן. בנייה, ובעיקר תחזוקה של אתר, עשויה להיות משימה לא פשוטה, אך כזו שבהחלט משתלם להשקיע בה זמן ומשאבים.
בנייה טכנית ועיצוב התוכן
ראשית, עליכם להבין קודם כל מה האתר בא לקדם, מהן מטרותיו, מיהו קהל היעד, ומהי החוויה שתרצו שהגולש יחווה. לאחר גיבוש פרטים ראשוניים אלו, תוכלו לפנות לבנייה הטכנית. במקביל, עליכם לאסוף חומרים היכולים לשמש כתוכן לאתר. בבחירת התוכן עליכם לקחת גם בחשבון אלמנטים שיסייעו מאוחר יותר עבור קידום אתר באינטרנט.
לנוחיותכם, הכנו טבלה המפרטת סוגי אתרים שונים ואת סוג התוכן המומלץ בהם:
סוג האתר | סוג התוכן המומלץ |
אתר עסקי | זהות העסק, שירותים מוצעים, תיבת פניות. |
אתר מכירות | עגלה וירטואלית, אפשרות תשלום באשראי, טלפון או תיבה לשירות לקוחות. |
אתר עמותה | עבודת הארגון, היתרונות והייחודיות שלו, תיבה לתרומות. |
אתר חינוכי או לימודי | תוכן איכותי ומעשיר, מידע על גורמים חינוכיים או אפשרות לשאול שאלות. |
דרכים לקידום האתר
קידום אתר באינטרנט הוא כלי חשוב מאין כמותו בבניית אתר שימושי ומניב. לכן, מומלץ מאוד להקצות תקציב מיוחד עבור זה ולהשתמש בשירותים של חברה מקצועית ומנוסה. הנחת המוצא היא כי השקעה זו תחזיר את עצמה משום שבעקבות קידום האתר, קהל הלקוחות יגדל, כך שבסופו של דבר שלא רק שההשקעה תוחזר, אלא שהיא תסייע בהגדלת הרווח של העסק.
ישנן שתי דרכים מרכזיות לקדם אתר:
- קידום אורגני (SEO) – פירושו קידום דירוג האתר בתוצאות החיפוש בגוגל, כך שיותר אנשים ייחשפו אליו. קידום זה נעשה לרוב באמצעות שימוש יעיל במילות מפתח, והוא אינו מסתמך על פרסום בתשלום. האלגוריתם בגוגל לפיו תוצאות מסוימות מקבלות דירוג גבוהה יותר מאחרות עשוי להיות מסובך לרבים, לכן מומלץ להיוועץ עם גורמים מקצועיים באשר לבחירת ביטויים רלוונטיים לקידום.
- קידום ממומן (PPC) – קידום אתר תמורת תשלום. התשלום לרוב יעשה פר הקלקה על הקישור אצל המקדם והפניית הגולש לאתר המקודם. מומלץ להשתמש בכלי זה כדי להתניע את האתר בתחילת דרכו, או במידה ומידת הפופולריות שלו יורדת.
תחזוקה שוטפת של האתר
אתר אינטרנט זהו כלי דינאמי ומשתנה, ולכן דורש תחזוקה שוטפת, הן ברמה הטכנית והן מבחינת התוכן שבו. ככל שהתוכן יהיה רלוונטי, עדכני ומקודם, כך תגבר יעילות האתר.
לסיכום, בנייה ושימוש באתר אינטרנט זהו כלי בסיסי ומתבקש בעידן בו גוגל נמצא בהישג יד עבור כמעט כל האנשים. לכן, קחו החלטה והקדישו את הזמן הראוי עבור בניית האתר, לרבות קידום אתר באינטרנט ותחזוקה שוטפת שלו. מומלץ להיעזר במומחים בתחום אשר יסייעו בייעול ומיצוי האפשרויות השונות העומדות בפניי בעל האתר.