תחזוקת אתר וורדפרס – תקלות נפוצות בשדרוג מערכת ותוספים
אחד הדברים החשובים בהגנה ושיפור ביצועים של אתר וורדפרס הוא שמירה על מערכת ניהול ותוספים מעודכנים תמיד. למערכת וורדפרס ישנם כ-4 עדכונים עיקריים שיוצאים במהלך כל שנה, עדכונים אלו מכילים שיפורי אבטחה ביצועים שדרוגי חווית משתמש ותוספות שונות. בעקבות עדכונים אלו מפתחי התוספים גם כן מוציאים עדכונים כדי להתאים אותם לגרסאות החדשות. אחת התקלות הנפוצות בעדכוני מערכת או תוספים היא התנגשות מסוימת בין מערכת, תבנית ותוספים, שיוצרת תקלות קטנות ועד קריסת האתר לגמרי זאת אומרת מסך לבן.
אז מה לעשות במידה ואני מגלה שיש תקלות באתר?
אם יש אפשרות להיכנס למערכת הניהול יש לגשת ללשונית התוספים ושם יש לכבות את כל התוספים (ניתן לכבות את כולם ביחד בעריכה קבוצתית). לאחר מכן במידה והתקלה עברה אז זה אומר שיש בעיה באחד התוספים.
כדי לבדוק איזה תוסף יוצר את הבעיה יש להפעיל תוסף אחר תוסף ולבדוק לאחר באיזו הפעלה של תוסף התקלה מופיע, כך ניתן לעלות על התוסף הבעייתי.
אם מדובר בתוסף חשוב לכם ולפעילות האתר אז נסו לחפש מידע ברשת לגבי התקלה או התנגשות בין התוסף לגרסת וורדפרס, לתוסף אחר המותקן אצלכם או לתבנית שלכם.. נסו לברר עם יוצרי התוסף מתי הם יוציאו עדכון כדי לפתור את הבאג.
במידה והאתר שלכם קרס בעקבות עדכוני מערכת או תוספים ואין גישה בכלל למערכת, אז יש לעשות את הפעולה הזו דרך השרת. כנסו לפנל האחסון שלכם cpanel לתיקיית התוספים בנתיב זה
public_html/wp-content/plugins ולשנות את שם תיקיית התוספים לשם אחר זמני למשל bk_ plugins.
לאחר שינוי השם חזרו לאתר וראו אם האתר והמערכת חזרו להופיע. אם כן זאת אומרת שבאמת יש בעיה עם אחד התוספים. כדי להבין איזה תוסף הוא הבעייתי.. שנו חזרה את שם תיקיית התוספים למה שהיה plugins כנסו לתיקייה ושנו לכל התוספים את השם לשם זמני למשל עם bk_ לפני שם התוסף.. במצב זה בעצם כל התוספים כבויים ואז יש לשנות חזרה תוסף אחר תוסף תוך כדי בדיקת האתר עד שתגלו את התוסף שיצר את הבאג.
במידה ולא הצלחתם לעלות על הבעיה חברת DWEB- בניית אתרים תעזור לכם בעלות הוגנת לתקן תקלות מסוג זה.
השאירו תגובה
רוצה להצטרף לדיון?תרגישו חופשי לתרום!